Strategieontwikkeling

What makes your company tick?

Elke organisatie is uniek en het is juist het DNA van een organisatie wat het uniek maakt. Met onze ervaring zien wij dat organisatie DNA bestaat uit een gezonde dosis cultuur in combinatie met strategie en mensen. Samen met London Business School heeft Human Insight onderzoek gedaan naar ‘strategy execution’ en hoe chief executives daadwerkelijk ervaren wat executiekracht in de weg staat. Wij vonden dat veel managementteams bijzonder veel tijd spenderen aan strategie, structuur en procedures. Maar bij de vraag wat daadwerkelijk belangrijk is in het behalen van resultaten waren de antwoorden overduidelijk gefocust op; cultuur, mensen en ontwikkeling van soft skills.

De tirannie van het tastbare en de ongrijpbare zachte kant van het bedrijf

Aangezien onze inzichten worden gebruikt binnen businessschools zoals Ashridge Business School, Nyenrode Business Universiteit, London Business School, Purdue University voor programma’s zoals Executing Strategy for Results en Executive Leadership cursussen, ontdekten we dat managementteams zich richten op feedbackinstrumenten zoals omzet, KPI’s , Net Promoter Score, en dat zij altijd achter lopen. De zachte kant van het bedrijf, gedefinieerd als het gedrag, de patronen en de samenwerkingsstijlen van mensen, wordt als meer ongrijpbaar ervaren. Met ons scala aan strategische evaluaties biedt Human Insight meetbare resultaten die een stevige greep op de zachte kant van het bedrijf geven.

Het DNA van jouw bedrijf | Strategische ontwikkeling

Om te illustreren en te begrijpen wat we bedoelen met organisatie-DNA, hebben we een overzicht ontwikkeld van hefbomen die zijn ingesteld om de strategie uit te voeren. Er zijn vier belangrijke hefbomen die op hun beurt bestaan uit een groot aantal kleinere onderwerpen. De vier belangrijkste hefbomen zijn;

  1. Strategie: strategische, tactische, operationele doelstellingen
  2. Organisatiestructuur; structuur, span of control, rollen
  3. Cultuur: waarden en normen
  4. Proces: werkwijze, operationele uitgaven

Deze 4 hendels zijn aanwezig om de prestaties te sturen op organisatorisch, afdelings-, team- en individueel niveau. Al deze elementen samen vormen het DNA van jouw organisatie. De magische ingrediënten die de ‘geur van de plek’ bepalen.

Onze unieke benadering van prestaties en het in kaart brengen van jouw DNA

Onze aanpak helpt je te begrijpen welke elementen jouw unieke organisatie-DNA vormen en/of wat je kunt doen om een transformatieproces te ondersteunen.

Veelgestelde vragen van klanten

  • We willen dat onze organisatie innovatiever wordt, hoe doen we dit?
  • We hebben het gevoel dat we onze mensen niet de juiste ondersteuning geven, hoe krijgen we hier inzicht in?
  • We lopen tegen dezelfde uitvoeringsproblemen aan en denken dat we het beter kunnen, maar hoe?

Neem contact op met een van onze teamleden voor meer informatie over wat we voor je kunnen doen.

Intake proces

  • Onze eerste stap is het in kaart brengen van jouw organisatie-DNA door het beoordelen van de strategie, het interviewen van leiderschap en verschillende teamworkshops.
  • Vervolgens maken we een transparant DNA Canvas® zodat je een duidelijk overzicht hebt van wat jouw organisatie en mensen maakt.
  • Dit intakeproces en de verzamelde gegevens zijn de input voor het ontwerpen van een actieplan en een aanpak om jouw organisatie te helpen de gewenste resultaten te behalen.