Quality of Interaction

Quality of Interaction-benadering

Naarmate bedrijven groeien, groeien ook de lagen van complexiteit. Met deze toegevoegde lagen kan de kwaliteit van de interactie tussen mensen in een organisatie ernstig worden aangetast. Veel bedrijven proberen deze vraag te beantwoorden door te kijken naar verschillende manieren van organisatieontwerp of -structuur. Bij Human Insight hebben we een manier bedacht om dit probleem op te lossen, iets dat we de Quality of Interaction-benadering noemen. Dit is waarom dit belangrijk kan zijn voor u en uw organisatie.

De Quality of Interaction Index is gebaseerd op onderzoek en ontwikkeld in samenwerking met Alison Reynolds, Ashridge Business University en David Lewis, London Business School. Het helpt organisaties en mensen die samenwerken om te begrijpen:

  • Welk gedrag binnen organisaties generatief is, welke niet-generatief is en welke direct verband houden met prestaties;
  • Wat voor soort samenwerking heerst binnen de organisatie of tussen afdelingen door externe factoren en strategische keuzes;
  • Cognitieve diversiteit, die helpt om de algehele prestaties van organisaties te verbeteren;
  • Psychologische veiligheid, wat een directe impact heeft op het creëren van een ideale werkomgeving.

Onze Quality of Interaction-benadering helpt u, managementteams, CxO’s en teams in het algemeen om een werkomgeving te creëren die is gebaseerd op vertrouwen en gewenst gedrag op de werkplek. Het helpt bij het creëren van een gemeenschappelijke taal en analyse van welke onderliggende routines de algehele prestaties beïnvloeden en kan gemakkelijk worden overwonnen door de benodigde verandering mogelijk te maken.

Het Quality of Interaction framework, de inzichten en het dashboard worden gebruikt door organisaties die hun bedrijfsprocessen willen transformeren en op zoek zijn naar verschillende manieren om hun mensen te laten floreren door dag in dag uit te investeren in de menselijke dynamiek binnen de organisatie. De Quality of Interaction reflecteert op de huidige situatie van een organisatie en de interacties van haar medewerkers. Dat resulteert in praktische vervolgstappen en ontwikkelingspraktijken om de samenwerking waar nodig te verbeteren.

Human Insight heeft best practices en praktische richtlijnen ontwikkeld om organisaties, leiders en medewerkers te helpen om te kunnen werken met de inzichten die de Quality of Interaction tool te bieden heeft. Hoe de resultaten interpreteren en toepassen op goed gebruik? Op basis van ons succes met andere organisaties in combinatie met best practices, ontdekten we dat de Quality of Interaction helpt om de gedragsaspecten bloot te leggen die moeten worden aangepakt om succesvol te zijn bij de uitvoering van de strategie. Of met andere woorden, het helpt om gebieden binnen de organisatie te analyseren en ernaar te handelen die ondermaats presteren en waar u kunt ingrijpen om in korte tijd maximale resultaten te behalen.

Neem contact met ons op om uw teams beter samen te laten werken in onzekere en complexe tijden.