Beehive Game

Beehive Game

Doel van het spel
Het doel van de Beehive Game is om groepsdynamiek tussen verschillende businessunits aan de kaak te stellen. Om vervolgens, waar nodig, te interveniëren en ook te verbeteren.

Waarom deze businessgame inzetten binnen jouw bedrijf?
Hoe krijg je verschillende teams zoals sales, marketing en finance bij elkaar om te praten over samenwerkingsuitdagingen? Deze businessgame gebruikt een methodiek waarbij de verschillende teams het gedrag benoemen binnen de huidige omgeving. Daarnaast geven zij aan wat ze graag willen zien in de gewenste situatie. Vervolgens geven ze aan hoe dit te realiseren is. Een bijzonder goede methode om teams die onderpresteren in te laten zien waar het wel en niet goed gaat. Om vervolgens inzichtelijk te maken wat nodig is voor een betere samenwerking met directe collega’s.

Beschrijving
De Beehive Game is speciaal ontwikkeld voor interdepartementale teams die met elkaar samenwerken, maar waarvan de samenwerking vervolgens suboptimaal verloopt. Deze businessgame helpt namelijk om de gedragingen, die prestaties in de weg staan tussen beide teams, in kaart te brengen. Vervolgens deze gedragingen om te zetten naar adequate acties en ook gedragsverandering. Dit gebeurt door gebruik te maken van ACT-Cube® data en ook groepsfacilitatie activiteiten. Ideaal om teams beter te laten renderen. En daarnaast ideaal om inzicht te verkrijgen in prestatiekillers en ook prestatiewinners.

Downloads

Ontwikkelaar: Peter Robertson
Deelnemers: 2 groepen van 5-12 personen.
Prijs per groep vanaf: €1500,-
Duur:
4 uur
Geschikt voor:

  • Teams
  • Afdelingen
  • Consistentie

Benodigdheden

Zorg voorafgaand aan het spel voor:

  • ACT-Cube profielen;
  • Twee groepen;
  • Ruimte met lange tafels (grootte bovendien afhankelijk van aantal deelnemers);
  • Ook flip-overs;
  • En tijdsinvestering van 4 uur.

Human Insight zorgt vervolgens voor:

  • Begeleider(s);
  • Spelmateriaal;
  • En ACT-Cube teamplaten.

Wat leer je?

  • Ten eerste een verbeterde samenwerking tussen businessunits;
  • Ten tweede inzicht in gedrag en ook inzicht in gewoonten;
  • Daarnaast reflectie op consistentie binnen businessunits en ook tussen businessunits;
  • Als laatst actiegerichte vervolgstappen om vervolgens de communicatie te verbeteren tussen afdelingen.
Beehive Game
Beehive Game
Beehive Game
Beehive Game
Beehive Game